Klantbehoud is klantengroei

Aan de slag
Wij gaan voor u aan de slag en starten met een uitgebreid gesprek met u, analyseren de bronnen van klantverlies, presenteren een plan van aanpak om klanten te behouden en komen ook met voorstellen om klantbehoud te integreren binnen uw organisatie en personeelsleden, als zijnde een ieders DNA. Wij kijken naar een breed scala van zaken en zoeken de oorzaken die tot klantverlies leiden en gaan deze oorzaken clusteren.
Klantbehoud is ook bewustwording bij alle personeelsleden van het feit dat klanten uw en onze salarissen betalen en dat wij er alles aan moeten doen om klanten te behouden en dat dit de basis is om uiteindelijk weer te groeien in klanten en dus omzet.
Second Sales Opinion biedt u naast een profesioneel advies en nog belangrijker een professioneel plan van aanpak, een moeiteloze aanwezigheid binnen uw bedrijf. Dit is belangrijk om een optimale samenwerking met uw personeel te realiseren, immers sales resultaat telt.
Van te voren bepalen wij uiteraard met u hoeveel dagen wij voor u werkzaam zijn en ook hier geldt dat u kunt rekenen op een bijzonder scherp uurtarief.
De aandachtsvelden
- Concurrentie analyse
- Analyse afnemende- en niet afnemende klanten per branche en per productgroep
- Gemiddelde omzet en produktbreedte op klantniveau
- Juiste product – markt combinaties – Multi Channel Approach
- Where to play – Communicatieplan – Leadgeneratie
- Klantenpromoties – Klantbehoudprogramma en alarmsysteem bij geen afname
- Klant en sales beloningssystemen
- Marktbewerking en targetsetting
- Marketing versus Sales – De optimale samenwerking
- Propositie in de markt
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden, neem contact op.