Leadgeneratie

Wat is leadgeneratie?

Alle activiteiten die er op gericht zijn potentiële opdrachtgevers te vinden of als potentiële aanbieder gevonden te worden. U wenst hoe dan ook in contact komen met uw opdrachtgevers die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw aanbod.

De methodieken

Welke methodes van leadgeneratie zijn er? Leadgeneratie is een absolute jungle. Een diffuse markt van vele methodes en aanbieders die zowel bewezen of onbewezen methodes toepassen waarin veel wordt beloofd. Alleen de keuze voor de juiste methode van marktbewerking levert de juiste leads op. De juiste methode is echter wel afhankelijk van de betreffende markt, het product en doelstellingen. De meeste aanbieders zijn uitvoerend van aard en ontberen de broodnodige kennis voor het maken van deze strategische keuzes op het gebied van markten en propositie als basis voor marktbewerking en leadgeneratie. Veel wisselende resultaten met een veelheid aan meningen en visies al dan niet gebaseerd op ervaringen uit het verleden als gevolg. Second Sales Opinion heeft ruim 25 jaar ervaring in leadgeneratie in de B2B markt en weet waarover zij praten.

Het genereren van goede leads, is geen kwestie van ‘effe gauw’. Het gaat erom dat er een vol-continue proces wordt opgestart waarmee een voortdurende dialoog wordt opgebouwd met de markt. De methode die men kiest is ook afhankelijk van de grootte van de doelgroep, het aanbod binnen de doelgroep en de snelheid van opdrachtverwerving die u voor ogen staat. Afhankelijk van de gestelde doelstellingen kunnen meerdere methoden geïntegreerd ingezet worden die elkaar ondersteunen. Je werkt toe naar Channelmarketing.

Wat betekent dit?

Nadat bekend is welke markten er bewerkt gaan worden, wordt een communicatieplan opgezet. Hieruit komt per markt naar voren wanneer en op welke wijze gecommuniceerd gaat worden en uiteindelijk levert dit leads op.

Uw voordelen:

  • Optimalisatie in communicatie en leadgeneratie.
  • Uw leadgeneratie richten op de juiste markt en de juiste bedrijven.
  • Structuur voor uw bedrijf, uw medewerkers en klanten.
  • Geen (verkoop) tijdverspilling aan bedrijven en markten die oninteressant voor u zijn.
  • Verbetering in lead- en order conversie.
  • Verlaging van lead- en orderkosten.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden, neem contact met ons op.